25 april 2024 Gebruikers online: 135
Agenda
Active creations

Nieuwe tankstationformule van Sluziger komaf

Geplaatst op: 23 november 2018

Tweehonderd onbemande tankstations met een landelijk dekkend netwerk. Met die ambitie presenteerde GT24 zich deze week op de Tankstation Vakbeurs in Houten. De bakermat voor de nieuwste tankstationformule van Nederland ligt in Zwartsluis. Daar werkten Peter Groen en Hans Winter maandenlang keihard aan mischien wel het meest onderscheidende concept uit de brandstofbranche ooit.

Initiatiefnemer achter GT24 is Sluziger Peter Groen. Jaren geleden al voorspelde de voormalige directeur van Salland Olie een tweedeling in de brandstofbranche. Volgens hem zouden alleen bemande tankstations met fullserviceconcepten of onbemande locaties een toekomst hebben. Groen: “Dat het aantal onbemande tankstations de bemande locaties ruim ging overstijgen, was daarvan een logisch gevolg. Die ontwikkeling gaat nu echt in sneltreinvaart, omdat de traditionele shops het door de veranderende wensen van de consument niet langer volhouden.”

Voor Peter reden om begin dit jaar marketing en communicatiebureau Active Creations uit Zwartsluis in te schakelen. “Er lagen kansen in de markt voor een nieuwe tankstationformule. Ik wilde feitelijk onderbouwd hebben waar die precies lagen.” Active Creations-directeur Hans Winter dook met zijn team blanco, maar diep in die materie. “We onderzochten hoe het brandstofaanbod, de mobiliteit, het tankgedrag en de tankstationformules er in 2018 uit zien. En welke ontwikkelingen er op die gebieden in de nabije en verre toekomst plaatsvinden. Op basis van pure feiten en cijfers vonden we het gat in de markt.”

Zes zuinigheden
Het leidde tot een formule die wars is van fratsen én alle hindernissen wegneemt die consumenten weerhoudt om onbemand te tanken. Dit lukt door zuinig te zijn op ieders portemonnee, tijd, auto, veiligheid, brandstof en toekomst. Oftewel met de zes zuinigheden van GT24. Peter: “We garanderen consumenten dat we er altijd naar streven de goedkoopste te zijn, dat onze app ervoor zorgt dat ze 24 uur per dag simpel en snel kunnen tanken, dat we additieven met reinigende technologieën in onze brandstoffen verwerken, dat ze altijd in of net buiten de bebouwde kom veilig kunnen tanken, dat we tips en tricks geven om langer met een volle tank te doen en dat we onze verantwoordelijkheid nemen voor het milieu.”

(Groene) toekomst

Met de slogan ‘Simpelweg goedkoop tanken’ profileert GT24 zich voorlopig als de ultieme prijsvechter. Maar wel de enige die de consument een keuze voor duurzaamheid biedt. Het is die combinatie die GT24 uniek maakt. Hans: “Mobiliteit gaat met multimodaal reizen, deelauto’s en mobility as a service sneller dan iedereen denkt om duurzaamheid draaien. Platooning met zelfrijdende auto’s op elektriciteit en waterstof is ook in ontwikkeling. Daar speelt GT24 op in met biobrandstoffen, laadpunten voor elektrische auto’s en infrastructuur die in de toekomst het tanken van waterstof mogelijk maakt. Die lijn trekken we door met tankstations die volledig op groene energie draaien.”

Marketing-offensief
Om het volledige verhaal van de nieuwste tankstationformule van Nederland op de Tankstation Vakbeurs te kunnen presenteren, werd er al heel wat werk verzet. Hans: “De formule GT24 heeft Active Creations uitgewerkt in een prachtig brandbook, waarin alle onderzoeksresultaten, aanbevelingen en huisstijl zijn vastgelegd. Daarnaast ontwikkelden we de website GT24.nl, de beursstand en het concept voor de uitstraling en branding van alle tankstations. En we blijven nog wel even druk, want rond alle openingen van GT24-stations gaan we lokaal en landelijk een marketing-offensief ontketenen.”

Peter kan niet wachten om de consument van de GT24-formule te overtuigen. “Begin 2019 zal het eerste GT24-station opengaan. Vanaf dan gaat het écht beginnen en gaat heel Nederland nog van GT24 horen! Geweldig om daar als Sluzigers samen aan te kunnen werken.”

 

Gepubliceerd door Robert Jansema
Aquaservice