18 april 2024 Gebruikers online: 31
Active creations

Trainersduo stuurt open brief aan DESZ

Geplaatst op: 25 februari 2019

Archieffoto Henk Kuik

Leo Blom en Jan Derk Brandsma hebben in een open brief aan leden en supporters van DESZ hun plotselinge vertrek toegelicht. Ze hapten ondanks een verlengd contract toe toen hoofdklasser VV Staphorst zich meldde. “Om een trainerscarrière te kunnen afsluiten bij een hoofdklassers is voor een van ons een uitgelezen mogelijkheid. De kans komt maar een keer”, schrijven de trainers.

Ze zijn zich bewust dat het vertrekt als een donderslag bij heldere hemel komt. “Menigeen voelt zich in de steek gelaten. Daar zijn wij ons wel degelijk van bewust”, aldus de trainers, die melden dat ze in overleg met Staphorst het bestuur van DESZ hebben ingelicht over de belangstelling. Bij DESZ schoot het in het verkeerde keelgat dat de club niet zelf ‘de koninklijke weg’ bewandelde.

Blom en Brandsma noemen trainer zijn bij DESZ ‘een feestje’. “Een fijne spelersgroep, kundige bestuurders en geweldig enthousiaste vrijwilligers en supporters. We worden uit en thuis door een groot aantal supporters gesteund en bij uitwedstrijden is in de bus alles tot in de puntjes verzorgd. Zo hebben we dat nog nooit eerder meegemaakt. Wij willen dan ook het seizoen op een juiste wijze afsluiten en zullen ons voor 200% inzetten om een prijs binnen te halen, hetgeen op basis van de huidige stand mogelijk is. Dat lukt alleen als alle leden en supporters achter ons en het eerste elftal blijven staan. DESZ is voor iedere trainer een gewilde club. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat er volgend jaar een goede trainer voor de eerste selectie zal staan.”

Gepubliceerd door Robert Jansema
Aquaservice