29 maart 2024 Gebruikers online: 20
Agenda
Active creations

Regiobank de klantvriendelijkste van Nederland

Geplaatst op: 29 mei 2019

Op dinsdag 28 mei is RegioBank verkozen tot de klantvriendelijkste bank van Nederland van het jaar 2019. Ook in 2017 beloonden klanten de bank met deze prijs. Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. Binnen verschillende sectoren worden er prijzen uitgereikt, waaronder ook de sector banken.

Rein Wispelweij, directeur RegioBank, over de prijs: ‘Ik vind het echt ontzettend gaaf dat RegioBank deze prijs wederom gewonnen heeft. Ik denk dat het passend is om twee keer een dankwoord uit te spreken. Naar onze klanten, omdat ze de moeite namen om deze blijk van waardering te uitten. En naar onze Zelfstandig Adviseurs, die zich elke dag weer voor 100% inzetten voor de klant. Het is prachtig om te zien dat onze klanten ook echt ervaren dat wij hen centraal stellen. Dat is natuurlijk waar we het allemaal voor doen.’

Gerjan Kronenberg van de vestiging Zwartsluis: ‘Echt! Wat ik ben supertrots en blij met deze prijs. Deze prijs heeft RegioBank gewonnen door de stem van onze klanten. Wij zijn een persoonlijke bank in de buurt, waar onze klanten altijd binnen kunnen lopen. Ook zonder afspraak. Wij staan dichtbij mensen en proberen een bijdrage te leveren aan de regio. Zo ook voor de mensen in Zwartsluis en omgeving. Daarom zijn wij erg blij dat onze klanten onze service zo waarderen. Dit is voor ons een bevestiging dat wij de juiste keuzes maken en goed bezig zijn.’

Over  het onderzoek
De respondenten worden willekeurig geselecteerd voor het consumentenpanel van SAMR. Klanten beoordelen bedrijven op de zes factoren van klantvriendelijkheid: beschikbaarheid als je klant daar om vraagt, beloftes nakomen, je klant niet onnodig lastigvallen, niet moeilijk doen over formaliteiten, fouten toegeven en oplossen, oprechte betrokkenheid bij de klant en oog voor mens & maatschappij.

Meer over RegioBank

Met ruim 500 vestigingen in dorpen en kleine steden is RegioBank de bank in de buurt. Een bank waar mensen geholpen worden door een lokale Zelfstandig Adviseur die ze kent en weet wat er speelt in hun omgeving. RegioBank kiest bewust voor de regio. Zij vindt dat lokale gemeenschappen waardevol zijn voor Nederland. En dat lokale basisvoorzieningen zoals een school, supermarkt en een bank moeten blijven bestaan. Daarom zorgt RegioBank ervoor dat iedereen zijn geldzaken in de buurt kan regelen. En maken wij ons sterk voor de leefbaarheid van dorpen en kleine steden.

Gepubliceerd door Robert Jansema
Aquaservice