23 september 2021 Gebruikers online: 17
Agenda
Active creations

4 tips voor een betere concentratie

Geplaatst op: 8 juli 2021

(Advertentie) We hebben allemaal wel eens moeite met concentreren. Je herkent het vast wel: soms vliegen je gedachten alle kanten op en ben je snel afgeleid. Bij concentratieproblemen heb je moeite met het focussen op één onderwerp, taak of bezigheid. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Stress, vermoeidheid, maar ook te veel (of te weinig!) prikkels kunnen voor een verminderde concentratie zorgen. Ervaar je zelf wel eens concentratieproblemen? Met deze tips houd je langer focus en aandacht vast.

1.      Breng structuur aan in je leven

Is het chaos in je hoofd en ben je volledig het overzicht kwijt? Dan is het belangrijk om structuur in je leven aan te brengen. Als je namelijk aan veel zaken tegelijk moet denken – zoals taken die nog niet afgerond zijn – levert dit veel onrust op. Hierdoor heb je minder energie om goed te kunnen concentreren. Maak daarom een planning en to-do lijstjes. Bekijk hier bij welke taken de hoogste prioriteit hebben en voer deze taken als eerste uit.

Ook helpt het om je huis of bureau op te ruimen. Een opgeruimde omgeving geeft rust in je hoofd, waardoor je concentratievermogen weer toeneemt.

2.      Ga naar buiten en beweeg

Ben je aan het werk en ervaar je een concentratiedip? Ga dan even naar buiten, loop een blokje om.  Dagelijks een rondje wandelen is niet alleen goed tegen stress, maar het is ook goed voor je geheugen.

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat bewegen een gunstig effect heeft op cognitieve functies als geheugen, concentratie en het vermogen om te plannen en te organiseren. Daarbij is bewegen een gezonde manier om je stress te laten afnemen. Door te bewegen maakt je lichaam namelijk meer endorfine aan. Dit stofje staat ook wel bekend als het gelukshormoon.

3.      Let op je voeding

Wist je al dat voeding van invloed is op je concentratievermogen? De paradox is dat mensen die stress ervaren juist de neiging hebben om ongezond te eten. Besteed daarom bij stress en een slechte concentratie meer aandacht aan gezonde voeding. Juist in deze situaties is het belangrijk om goed, gezond en regelmatig te eten en te drinken. Sla het ontbijt niet over en drink niet teveel koffie. Cafeïne maakt je onrustig en belemmert je concentratie. Voeding met gezonde vetten (avocado, vette vis) en eiwitten zorgen voor een stabiele energie en een lange verzadiging. Hierdoor heb je minder last van concentratiedips.

4.      Extra ondersteuning nodig? Gebruik voedingssupplementen zoals Lion’s Mane

Er zijn supplementen die ter aanvulling op een gezond voedingspatroon je concentratievermogen kunnen ondersteunen. Vitamine B en C bijvoorbeeld, maar ook de mineralen zink, ijzer en magnesium helpen bij mentale inspanning. Daarnaast kan je voor een goede concentratie ook het supplement Lion’s Mane proberen. De Lion’s Mane is één van de populairste medicinale paddenstoelen op aarde. Wat doet deze krachtige paddenstoel in het lichaam? Het bevordert de signaaloverdracht tussen cellen in de hersenen. Hiermee geef je een boost aan je concentratievermogen en heeft het een positief effect op je geheugen. Het supplement Lion’s Mane valt onder de categorie ‘Nootropics’. Nootropics zijn (voedings)stoffen in supplementvorm die het functioneren van de hersenen verbeteren en geschikt zijn voor langdurig gebruik. Deze voedingssupplementen richten zich op de hersenen om het leervermogen, concentratie en geheugen te verbeteren.

Wil je Lion’s Mane kopen? Het supplement is verkrijgbaar bij de betere gezondheidswinkel en/of webwinkel.

Heeft u als retailer interesse in de producten van Pure Mushrooms ? Neem dan contact op met biologische groothandel Smart & Zo. Dé groothandel in hoogwaardige natuurvoeding, voedingssupplementen, natuurlijke verzorging & zero waste producten.

 

Gepubliceerd door Robert Jansema
Aquaservice